Friday, February 22, 2013

Galleri Fredag

 Sista temat för denna fredag i februari från Annika i Umeå är kort och gott
En bild säger mer än tusen ord...


 Låt oss skutta tillbaka lite i tiden till 1975. Jag och pappa har plockat svamp. Någon frågade mig vilket yrke min pappa hade och jag svarde glatt; svampplockare. Jag visste att pappa var glad i att plocka svamp så det måste ju vara det han var helt enkelt i min värld.


Att träffa Pinatan i Mexico 1975 var inte heller lätt. När man var så här liten behövde man inte ens köra med förbundna ögon för det var ändå jättesvårt så att allt godis skulle trilla ut.

Med pappa på University of Texas i Austin. År 2011 skulle jag stå här igen vid dessa grindar fast med Calle istället för pappa.

Slutligen ett skutt till 1983. Jag åker slalom för allra första gången i mitt liv. Har för mig att vi var i Smedjebacken i Dalarna. Någon vidare koll på vare sig skidor, stavar eller mina egna ben hade jag inte. Så vi får hoppas på att jag har fått betydligt mer koll nu då jag om några veckor ska upp i alperna och åka lite mer.


Ha en underbar fredag allihop. Själv är jag laddad för party ikväll. Stäcker lite stolt på mig för jag har blivit bjuden på inflyttningsfest via egen inbjudan av egen kompis. Svenska Frida som även hon bloggar från Basel. Men först ska jag iväg och träna (halvdag denna gången).

12 comments:

Anne-Marie said...

Men så stora svampar. Du nästan försvinner. ;)
Jaha, du kör "bara" med halvdag. :) Vilken form du måtte vara i.
Kul med egen partyinbjudan. Hoppas det blir trevligt. Ha en fin helg! Kramar!

Suzesan said...

VILKA stora svampar och vilken underbar bild på dig och din pappa. Så sa jag högt för mig själv..."GUuuuu vad söt " om dig som liten. Men DET håller ju i sig.

Såklart din pappa är svamplockare VILKET härligt yrke;)


Ha en bra fast så KUL att redan ha vänner.

Hoppas det gick bra på gymmet. HÄR har du ett hemmaträningspass om du vill. ROLIGT. Jag kör det hemma och har puls efter sju minuter;)

https://www.youtube.com/watch?v=uDgbBdS9W54

Han har 6,5 miljoner -träffar-. Inte undra på.

Kram
Susanne

Annika said...

VILKA supergulliga Bilder!!

AWWWW!!
Söta!!
OCH underbart med flashbacks.
En sådan där tröja som du hade då du åkte slalom hade jag också.
Verkligen 80-tal.
Superfina Bilder!!
Roligt med svenska Fridas blogg.
Ska spana in den också.
KRAMAR!!

Anonymous said...

Åh, underbara bilder! Men vilka jättesvampar, såna har jag aldrig sett.

Och vad kul att du fått en kompis :-).

Ha en bra helg!

Saltistjejen said...

Vilka underbara bilder Desiree! och vilka minnen! Svamparna är ju helt enorma!! hahaha! Och vad kul att du var som liten i Texas och att du och C sedan fick stå utanför samma portar! :-)
Ha nu en härlig kväll och en fin helg!
Kramis!

Anonymous said...

Vad roligt att ha så mycket foton kvar från din barndom!=)

Monica said...

Vilket fint kort med din pappa och dig och så lik dig du är:-) ja alla foton är fina men svamparnas storlek blev jag imponerad av!

Charlotta Ljungblad said...

Åååh, vad söt du är!!!! Hoppas ni får en fin kväll - have fun på inflyttningsfesten! Kram C

Desiree said...

Anne-Marie, ja hi hi det har du rätt i. Stolt fjällskivling blir ju riktigt stora och när man inte är så stor själv så ser de ännu större ut. Räckte med halvdag igår för jag känner defintivt tillräckligt mör
:-) idag i kroppen.
Kram!

Suzesan, tack vad du är gullig. Jag ska absolut ta och kika in ditt pass som du kör. Det måste jag ju självklart testa.
Ha en trevlig och skön helg.
Kramar!

Annika, vad kul att du också hade en sådan stickad tröja som jag hade. Lite kul ändå med flashbacks. Min pappa som har scannat väldigt många av sina foton och som jag sedan fått kopior på. Det är faktiskt jättekul att gå tillbaka och kika på dem med jämna mellanrum.
Trevlig helg.

Annika72, Stolt fjällskivling kan som sagt bli riktigt stora och långa. Bilden är tagen utanför vårt hus då vi bodde i Dalarna. Det känns så himla kul att ha hittat en kompis redan och få bli bjuden på fest och allt. SÅ glad att jag gick på det där minglet den där kvällen.
Kram!

Saltis, tack. Resan till Texas som jag och C gjorde 2011 blev extra intressant för min del eftersom det även blev att resa tillbaka till min tidiga barndom. När jag kom hem och sedan kollade på mina foton och på några av pappas foton insåg jag att vi befunnit oss på flera ställen som var exakt samma utan att jag visste om att han varit där. Jag har tagit bilder på samma ställen som han tog dem fast det skiljer 40 år mellan våra bilder. Det är rätt coolt.
Kram och trevlig helg.

myhran, tack. Ja jättekul att ha och kika på med jämna mellanrum som sagt.
Trevlig helg.

Monica, kanske extra stora fina svampar i skogarna kring Dalarna. Vi bodde i Ludvika då kortet togs.
Trevlig helg.

Charlotta, tack så mycket. Det blev en riktigt kul och trevlig kväll. Nu sitter jag här och är lite seeeg dagen efter men det var det så värt.
Trevlig helg och njut av spa och god mat och allt annat skönt ni bokat in.
Kramar!

Pernilla said...

Kul att se gamla bilder, roligt att din pappa scannat dem. Ha så trevligt på festen! Pernilla

Desiree said...

Pernilla, tack så mycket. Det är som sagt jättekul att ha alla dessa bilder.
Trevlig helg.

Suzesan said...

Prova. DET är så kul. För -högt -tempo för mig som nybörjare men jag KÖR. Kan ICKE alla stegen men då hittar jag på.

Hoppas du gillar det. GRATIS ju. Han missar inte en enda muskel. Känns så.

kram
/Susanne