Friday, March 8, 2013

Galleri Fredag - Magiskt

Friday, Friday, veckans bästa dag. Ericas tema för idag är Magiskt


Magiskt vackert då de första vårtecknena börjar kika fram. När luften känns ljumen och man vaknar på morgonen av intensivt fågelkvitter strax innan gryningen.

Magiskt då solen lyser in och man känner hur glad man blir och hur vårkänslorna spritter i kroppen. Älskar att vår lägenhet är så ljus och har ett väldigt fint ljusinsläpp.


Magiskt att jag faktiskt bor här i Schweiz, i hjärtat av Europa och har massor med nya ställen och länder att utforska och upptäcka.


En magisk konsertupplevelse som vi fick uppleva en augustikväll förra året på Cirkus då Lady Antebellum spelade där. De flesta konserter är bra men denna var Magiskt bra, det blev det där lilla extra, en speciell kontakt som uppstod denna kväll mellan bandet och publiken.


Magiskt att jag har hittat min C. Min pusselbit i livet.

Alla road trips som vi gjort måste jag säga känns helt magiska för mig. Jag hoppas på många fler magiska stunder under detta året. 

Ha en underbar fredag vart ni än befinner er i världen. Må solen lysa på er. Nu drar vi iväg för skidåkning i Gindelwald. Jag packar med mig både slalom och längdskidorna så får vi se vad det blir mest av. Vi har precis avsluat en god frukost med färska Bretzles så nu bär det av mot Alperna.

7 comments:

Miss Marie said...

Det finns mycket magi i livet! Fina bilder!

Saltistjejen said...

Fantastiskt fina bilder och så underbart att ha så nära till magin i livet!
Kram!!

Annika said...

ÅÅÅÅ vilket fint magi-inlägg.
Gillar det verkligen, från ord till bilder.
WOW!
Tycker er lgh är så fin!! Vilket KAP!!
OCh så är jag så glad att du trivs SÅ bra där du bor.
Underbart!!
Kramar!!!

Liz said...

Fina foton, det ar viktigt att kanna magin i livet! Ha en underbar helg och sa trevligt med besok.

Som jag skrev innan, Grindelwald, Interlaken...suck!! :)

I Grindelwald hade jag min forsta erfarenhet av skidakning! Hoppas ni far vackert vader med stralande sol och bra utsikt, det kan ju tyvarr vara riktigt mulet och da ser man nastan inte nagonting, och tro mig, utsikten ar slaende, sa den vill man inte missa!

Njut, sa hoppas jag pa att fa njuta av vackra bilder nar du ar tillbaka!

Kram

Charlie sa ... said...

Underbart!

Så vackert, så fint skrivet. Du ger mig så mycket energi och inspiration vännen!

Jag är så lycklig för er skull att ni lever er dröm, får upptäcka så mycket som vår vackra jord har att erbjuda. Du och C.

Hoppas ni har det riktigt skönt och en härlig skidåkning i Alperna.

Kramar!

Lotta

Monica said...

Åh Grindelwald, därifrån har jag fina skidminnen från stupen utför, så vackert och även i liftarna på väg upp, tror det bara var kabiner som lyfte upp oss till toppen och sen sittliftar upp och ned där, minns jag rätt så åkte vi rätt ned i byn sista åket, men kan vara i någon alpby intill. Härligt att uppleva för dig:-). Kul om du visar foton sedan! Ha det så fint!

Desiree said...

Marie, ja visst finns det mycket magi här i livet :-)
Kram!

Saltis, jag tror det är jätteviktigt att försöka finna just den där magin som ändå finns väldigt nära bara man tittar ordentligt.
Kram!

Annika, tack. Kul att du gillade inlägget mycket. Jag måste säga att jag trivs otroligt bra i lägenheten redan efter mycket kort tid.
Kramar!

Liz, vi hade tur! Fick uppleva underbart väder och helt magiskt vacker skidåkning idag. Wow, jag som inser nu vad magin med att åka skidor i Alperna är. Blev helt tagen av dessa alptoppar och de otroliga backarna. Förstår att du saknar detta. Det kommer bilder.
Kram!

Lotta, tack vännen. Du skänker mig minst lika mycket inspiration tillbaka ska du veta.
Kramar!

Monica, kul att du också har fått uppleva magiskt vacker skidåkning i Grindelwald. Det kommer bilder. Lovar.
Kram!