Friday, March 15, 2013

Galleri Fredag

 Temat för veckan från Erica är Ur en annan synvinkel. Har grävt runt lite i mitt bild arkiv och valt ut följande bilder.


 Tycker det är kul att ibland fota ur en lite annan vinkel. Gillar denna bilden där jag gått ner och fått fokus på maskrosorna och sedan fått den stora fina ladan i bakgrunden.


Ur en helt annan vinkel och helt annat perspektiv fick man känna på när vi var i Kalifornien förra våren och besökte de gigantiska träden i Redwood national park. Här fick man prova på att känna sig som en liten myra på marken när man blickade upp och försökte se toppen på dessa jättelånga träd med stammar som sträckte sig uppemot 100 meter upp i luften.

 White Sands national monument var också ett riktigt coolt ställe. En gips öken med pudervit sand som stäckte sig så långt ögat nådde. Här gällde det att ha sin gps med sig så att man inte gick vilse bland sanddynorna. Här tar maken ett stort skutt rakt ut för att landa i den mjuka sanden. 

På väg ut i svenska skärgården. Med blick på vattnet ur en lite annorlunda synvinkel.

 Detta är ett av mina absoluta favoritfoton på daggen en tidig morgon i Alabama. Ibland måtte folk tycka jag är konstig om de ser mig krälande på marken med min kamera men jag gillar att komma nära och testa andra vinklar som sagt.


Till sist avslutar jag med en strandbild från Sanibel island i Florida som är känt för sina sina snäckstränder. Ön är formad på ett speciellt sätt så att det spolas upp extra mycket snäckor här av alla sorter och slag. En helt fantastisk beach för snäckletare.

Ha en riktigt trevlig helg. Nu sticker vi och styr kosan mot Alperna och ser fram emot mer skidåkning.

8 comments:

Annika said...

mmmm..vad fint!!
Snäckstranden och öknen är underbart fina.
Daggen också!
Jag undrar också ibland vad folk tänker då man fotar :-)
Ha en finfin helg!!
Kram!!

Saltistjejen said...

Så fina bilder! och visst är det kul med foton ur ett annat perspektiv!
ha nu en riktigt bra helg med ert besök!!!
Kram!!

Anonymous said...

Vackra foton!!
Ah vilket harligt positigt inlagg igar. Det kanns som om allt liksom borjar losa sig och ni borjar landa i Schweiz. Vad skoj att du antligen fatt teckna medlemskap pa gymmet. Forstar att du langtat. Och jatteskoj att du lart kanna lite folk dessutom. Det gor ju en sa stor skillnad.

Ha det toppensroligt bade i helgen med din van och i Paris nasta vecka.

Stor kram

Suzesan said...

Jag är en typisk snäckletare.

Bilderna är så underbara. Coolt att krypa ner och ta bild på det många ofta inte ser.

Älskar bilden med maskrosor och ladan/ladugården

Öknen och GPS hade jag svårt för när ni var där. När jag tänkte in mig i det. Att gå ut i oändligheten då GÄLLER det att GPSkompassen visar rätt riktning tillbaka.

kram
/Susanne

Desiree said...

Tack så mycket allihop. Kul att ni gillar bilderna.
Kramar!

Charlotta Ljungblad said...

Otroligt fina bilder, min favorit är helt klart gräsbilden! Hoppas ni har haft en fin helg med massor av skidåkning. Kram!

Taina said...

Hahahahaha, kan se mig dig ligga där och fota i gräset, sanden eller under träden! Men låt folk fundera. Who cares liksom. Jag var en gång till en trädgårdsvisning där de hade jättestore låtsasblad, som vi fick ställa oss under för att se ur en grodas perspektiv. Groda? Tyckte guiden vi såg ut som grodor tänkte jag då. Men visst var det häftigt ur en "annan synvinkel".

Kram kram

Anonymous said...

Underbara bilder!!! Och den där stranden! Dit måste jag bara en dag :-) Hoppas ni har haft en underbar helg med massa skidåkning! Kram!