Friday, April 19, 2013

Galleri Fredag och Avfärd

Fredags temat för idag är TRÄ från Nilla.  Jag visar upp vår altan igen med den nya fina trätrallen. Jag har tillbringat mycket tid är ute denna vecka då det varit sommarväder. Här kommer vi nog få många sköna stunder och kvällar under denna kommande sommar.

 Passerade förbi ett mysigt ställe då jag var ute och promenerade i söndags. Detta ligger i vårt kvarter och ser ut att kunna vara ett riktigt mysigt Bier Garten att ta en och annan öl på. Gillar uteserveringen redan nu och tror nog att den kommer bli ännu mysigare då träden slagit ut och det är lummigt, kväll och ljusslingorna tända.


 Min tulpanbukett denna vecka. Älskar mixen av både färger och sorter. Såååå fin. 

Nu tar jag mitt pick och pack och sätter mig på flygbussen ut till flygplatsen. Sedan bär det av mot Svedala och Stockholm. Helt rätt timing som sagt för nu drar regn och rusk in över Basel. 


Jag önskar er alla en riktigt skön fredag!


12 comments:

Miss Marie said...

Kul med sverigeresa! Ha det så bra!

eastcoastmom said...

vad fin er altan blivit, ser jättebra ut. ha det så bra på resan, vi ska faktiskt till Stockholm om två veckor, ska bli jättekul.

olgakatt said...

Hoppas Stockholm möter dig med vårväder!
Härligt med en fin altan inför sommaren.
Trevlig resa!

Annika said...

Underbart att få komma hem ett tag.
OCH du, jag gillar er trätrall på balkongen!!
SÅ fint.
Kram!

Saltistjejen said...

Trevlig resa och NJUT av Sverige nu!!!!!
Kramar!

Anne said...

Den uteserverigen har potential.
Ha en riktigt fin vistelse i Stockholm. Njut och ha det gott.
KRAM

Anonymous said...

Åh så fint ni har fått det!! Ska läsa ikapp här nu och njuta av alla dina fantastiska bilder! Ha en underbar vistelse i Sverige.
Kram!!

Charlie sa ... said...

Trätrallen är ju perfekt! Stor skillnad och fint mot det gråa. Förstår att ni kommer att vara mycket där!
Ljuvlig Bier garten...!

Ha en jättehärlig vecka i Stockholm. Så skönt att kunna åka så "geschwind".

KRAM!!

Desiree said...

Tack allihop. Jag är nu framme i Stockholm och resan gick bra. Idag lördag morgon vaknar jag till en strålande vacker och solig morgon här i Stockholm så allt känns på topp. :-)
Kramar!

Suzesan said...

WAY to go. Läste att du var framme. Härligt. Nu får du tänka kontraster och jämföra STÄDER men du har väl Stockholm i ditt hjärta;)

Ha en underbar dag

Kram
/Susanne

Marina said...

Ha en bra resa!

Taina said...

Åh så fint på er altan!

Hoppas du har det bra i Svedala!

Kramar!