Thursday, May 30, 2013

This Week

 Torsdag idag. Veckan börjar lida mot sitt slut. Man har blivit bortskämd med många korta veckor under maj månad så detta har varit första hela veckan på ett tag.
 Gick förbi den här som är lite kul. Helt klart en annorlunda kruka eller vad sägs?

 Blandad väder denna vecka. Måndag och större delen av tisdag var riktigt fina och sköna men igår återvände regn och rusk och det kyligare vädret igen. Man får vara tacksam över de stunder med sol och blå himmel man får och passa på att njuta av dessa.


 Igår var vi på jazz konsert som sagt. Alltid kul och trevligt med lite livemusik. Första delen på konserten var lite svårare jazz. Inte alls den typ jag hade förväntat mig men intressant att lyssna på för visso. Kanske inte direkt min favorittyp på jazz. Men efter pausen så blev det lite andra toner som passade min smak bättre. Vi gick med vår Schweiske vän P som vunnit två biljetter så vi behövde bara fixa en biljett extra. En supertrevlig kväll med blandad musikalisk kompott.

5 comments:

Annika said...

Trevlig sammanfattning.
Vilket HUS som är inväxt i grönska. Älskar det!!
OCh giraffen är lite rolig och annorlunda som kruka.
Lite söt.
Kul med konserten. Jag vet, viss jazz är verkligen svår att förstå sig på. Men jag är glad att andra delen var bättre iaf.
KRAMAR!!

Saltistjejen said...

Så vackert ni har det nu. Så mycket grönska och blom. Och live musik är SÅ roligt att lyssna på!! Jazz tycker jagär svårt för jag kan verkligen gilla VISS jazz men tycka att annan jazz är väldigt svårt att ta till sig. Särskilt den mer experimentella jazzen som jag själv tycker kan kännas lite "omelodiös". Men som sagt kul att höra och se musiker live!
Kram!

Anne-Marie said...

Det var verkligen en annorlunda kruka. :)
Det är så vackert i Basel med blommor och grönt. Trots regnet.
Jazz kan vara så olika beroende på vilken typ det är. Roligt att ni tyckte det var en bra konsert.
Kram!!

Anonymous said...

Vilken rolig kruka! En giraff i tradgaden hade inte suttit fel ;-). Skoj att ga pa nagot sa annorlunda som jazz. Jag maste erkanna att jag har lite svart for just jazzmusik men samtidigt har jag sa dalig kunskap om det att jag sakert missat en massa som ar bra!
Ha en riktigt fin helg. I bristol lovar dom faktiskt sol och lite varmare vader. Hoppas hoppas ...
Kram!

Desiree said...

Annika, tycker det är vackert med hus som är klädda med grönska på det här sättet.Riktigt coolt. Giraffen är kul som du säger :-)
Kram!

Saltis, ja det har du helt rätt i. Jag märkte detta då vi var på konserten hur olika olika typer av jazz kan vara. Som tur var så spelade de väldigt olika innan och efter pausen. Tyckte mycket om det som spelades EFTER pausen men det som spelades innan var lite för svårt för mig att kunna ta till mig.
Kram!

Anne-Marie, ja det kan verkligen vara olika. Jag hade nog inte riktigt insett hur olika det kunde vara. Jag hade inte så mycket koll på vad vi skulle lyssna på eftersom det blev något som bestämdes från en dag till en annan men ändå kul att få komma ut och lyssna på lite livemusik.
Kram!

Millan, ja visst är den fin! Rolig och kreativ. Skönt att ni ska få lite bättre väder. Här får vi nog stå ut med detta under denna helgen också och sedan hoppas på att det blir bättre.
Kramar!