Wednesday, November 27, 2013

Vintersol

Denna vecka har varit ljuvlig hittills med en hel del sol. Det känns helt fantastiskt att få känna solens strålar mot ansiktet när man cyklar med tanke på det blöta och kalla vädret vi hade hela förra veckan. Har inget emot att vänta vid rödljusen då jag kan vända ansiktet upp mot himmlen och känna ljuset och värmen från solen på min vinterbleka hy.

Visst är det mysigt med tända ljus men så underbart att få få lite sol nu. Även om det är lite mindre mörkt här jämfört med Stockholm så känner jag ändå hur mycket solen betyder då den kikar fram.


 Sol som lyser in i vardagsrummet. Jag är en sådan person som ändå påverkas en hel del av väder och ljus. Blir nog allt lite gladare och piggare av sol.


 Har inget emot kylan alls när man får sådana här vackra vinterdagar med knallblå himmel. Vi har haft minusgrader hela veckan hittills. Imorgon ska det hålla sig kring nollan för att sedan vända och ligga strax över plusstecket. Det är frostigt och vackert om morgnarna nu när man vaknar. 


 De sista löven som hänger kvar. De flesta löven ligger på marken vid det här laget och det känns helt klart som hösten gått över i vinter. 

De allra flesta träden ser faktiskt ut så här numer.

 Frostiga löv som ligger på marken. De är fina de med. Nä nu ska jag passa på att sticka ut i solen en sväng. Det är en kylig och frostig morgon idag men så vacker samtidigt. 

3 comments:

Miss Marie said...

Jag håller med! Visst är det ljusare här än i Sverige, men ändå, de där mörka timmarna är måååånga på vintern! Skönt med lite sol! :)

Annika said...

Samma här. De allra flesta träd är helt bara nu.
Jag är inte lika solljusberoende som du, men visst ÄLSKAR jag också soliga, klara och kalla dagar.
Underbart.
Vi får en kall och solig Thanksgiving imorrn, har jag hört.
Kram!!

Desiree said...

Marie, ja absolut, vintern är måååånga mörka timmar. Jag känner lycka när solen kikar fram. Det känns också väldigt lyxigt att både ha tiden och möjligheten just nu att kunna sticka ut och få sig lite sol mitt på dagen. Vi ser väldigt mycket fram emot vår Floridaresa just för att få sol där.
Kram!

Annika, vi är nog olika där och sedan är det så att det är betydligt mer sol i USA. Jag tycke att det var ganska många fler soltimmar och soldagar under vintern i Alabama än vad det är i europa. De där soliga fina vinterdagarna kan man nästan räkna här. Tack ha en finfin Thanskgiving du med.
Kram!