Friday, March 21, 2014

Spring Magnolias

Nu blommar magnoliorna! Så vackert! Detta är ett av mina favorit stunder på våren. Det känns väldigt overkligt att vi faktiskt befinner oss i mars månad, nästan så jag får nypa mig i armen. Det känns mer som om det vore slutet på april istället för slutet på mars. Rekord tidig vår i år. Igår hade vi hela 22 grader! Svensk sommar i mars.

Förknippar fortfarande magnolior med Södern i USA. De brukade blomma så här vackert med sina stora maffiga blommor vid denna tidpunkt på året. Framför denna kyrka (som är en av Basels vackraste kyrkor enligt mig) så finns det två stora magnolia träd. Ett vitt och ett i rosa. Älskar båda nyanserna.


Happy Friday till er alla. Idag är åter en sådan där härlig och vacker dag med massor av solsken. Jag ska snart cykla iväg till gymmet en sväng och köra lite kickboxing. Sedan ska jag fixa det sista vad gäller vår packning. Vi drar iväg mot franska alperna och Chamonix i eftermiddag tillsammans med vår svenska kompisar Helene och Christin. Väderprognosen ser som sagt inte lika lovande ut i Chamonix som vi hade förra skidhelgen. Ska bli en hel del snö. Får hoppas på att sikten inte blir allt för lidande. Känns rätt att lämna Basel i helgen där det också ska bli sämre väder med regn och sjunkande temperaturer. Så idag gäller att passa på att njuta. 

Ha en underbar helg!

3 comments:

Anne said...

Låter som en toppenhelg på gång! Hoppas det blir riktigt bra. Och ja, magnolia är en av mina absoluta favoriter också. KRAM!

Martina said...

Sa vackert med magnolia!!
Ha en härlig helg!
Kramar

Desiree said...

Anne, tack. Magnolia är ju bara så vacker med sina stooora blommor.
Kram!

Martina, ja nu fick du se hur magnolian ser ut-
Kram!