Wednesday, December 10, 2014

Hello Stockholm

Blir en liten bloggpaus här några dagar framöver då jag flyger till Stockholm idag. Vi ska hem och fira för-jul med familjen. Njuta av Luciahelgen hemma i Stockholm med vänner och familj. Gå ut och äta julbord och se till att träffas och ha det gott.

Jag ska klippa och slinga mig på imorgon. Äntligen! Har inte varit hos frissan sedan i påskas. Jag vill gärna se till att bli lite julfin.

Sedan ska jag passa på att handla lite gott till vårt julbord. Handla lite böcker och tidningar och andra favoriter. Gå en sväng i mina favoritbutiker. Är sedan tillbaka i Basel måndag den 15:e på kvällen. Detta blir en sådan där kort och intensiv vistelse. 

Glad Lucia på er och trevlig 3:e advent. Det här lilla söta Luciatåget som en av Calles systerdöttrar gjort tycker jag är så fin. 

8 comments:

Charlotta Ljungblad said...

Vad kul, hoppas ni får en grym förjul i Stockholm!! KRAM!!!

eastcoastmom said...

Jättebra med en kortis till Stockholm, ibland är det som om det blir mer gjort då!

Annika said...

Ha en jättefin kortresa hem.
Älskar det där luciatåget. SÅÅÅ fint.
Kramar!!

Anne said...

Åh, så det är nu ni åker på en kortid och förjulifrande. Mysigt! Hoppas att det blir en toppen intensiv men julig och mysig helg! Rapport kommer säkert när du är tillbaka i Basel nästa vecka igen. Och ja, det där luciatåget är verkligen fint. Tjejerna verkar så konstnärliga och duktiga, minns annat pyssel och små konstverk du visat upp.
Som sagt, ha en riktigt fin långhelg i Sverige.
KRAM

Madeleine i USA said...

Ha en fin hemresa och njut av julen samt släkt och vänner.

Charlie sa ... said...

Å, så avis jag blir!!! Jag fick en akut längtan och kollade flygpriser men det var tokdyrt. Så skönt att komma hem och njuta av en svensk julstämning, lucia och julbord. Tänker ofta på det, att ni har det så bra som bor lagom långt bort.

Njut lite åt mig!!!

KRAM

Suzesan said...

Jag håller med lussetåget är så gulligt.

Hoppas ni haft det bra. Njutit och haft en glad lucia.. SKÖNT att bli fin i håret.

Kram
/Susanne

Anne said...

Hoppas ni hade det bra i Sverige!
Jag tänkte bara sticka in nosen snabbt och säga tusen tack för det fina julkortet som kom i måndags tror jag det var. Det ÄR verkligen roligt att få ett äkta, papperskort med posten. Tyvärr blir det ju mindre och mindre, så jag blev glad över kortet du bestämt dig för att skicka och att du ville skicka ett till mig! Det uppskattades.
Kramar!