Tuesday, July 28, 2015

Skön sommarsvalka

Äntligen har det blivit lite svalare. Så skööönt! Temperaturen ska ligga mellan 22 och 25. Efter nästan en hel månad med rejäl hetta så känns detta väldigt välkommet.  Jag fick för första gången på riktigt länge sätt på mig en cardigan på lördag kväll. Nästan en ovanlig känsla att ha långärmat på sig.

Det har varit en bra helg med många kalas. En helg med goda vänner, nya vänner och god mat. I fredags hade vi bjudit över ett par från Nya Zeeland. C cyklar tillsammans med W. Jag fick träffa både honom och flickvännen för första gången. Det var väldigt trevligt och vi bjöd på Tex-Mex BBQ på vår altan.

Lördag eftermiddag var vi bjudna på inflyttningsfest hos våra svensk-tyska vänner som byggt nytt hus i Tyskland. Förort till Basel men på tysk mark. Pefekt väder för Garden Party med grill. 

Söndag eftermiddag var vi bjudna på födelsedagskalas med skumpa och marängsviss.

Lyxig söndagsfrukost med färska hallon och nybakade croissanter. Söndag eftermiddag hände något ovanligt. Vi hade strömavbrott i någon halvtimme-timme. På kvällen då vi kom hem hade vi återfått strömmen men tv, telefon och internet var utslaget. Då inser man hur beroende man är av den moderna tekniken. Man vet inte riktigt vad man ska göra först men jag såg till att gå och lägga mig i tid och ligga och läsa en bok i sängen. När jag kom hem igår eftermiddag var internet och allt återställt. 

7 comments:

Taina said...

Ja vilken hetta ni haft! när det blir så varmt, kan jag också tycka det är i mesta laget. Klagar inte, men 25 är lagom tycker jag. Här i Thousand Islands är jag glad att vi är vi vattnet för det ÄR varmt. I Simpan beräknas det blir uppemot 36 grader imorgon!

Hahahaha, visst är det otroligt hur beroende vi är av att teknologi. En bok i stearinljus kan vara mysigt dock.

Kram kram

Anna Hedberg said...

Och som boende i Sverige sticker detta lite i ögonen ;) Hahah....
Vi har ju haft en iskall sommar. Känns som oktober varje dag!
Men jag förstår vad du menar:) Frullen ser väldigt god ut! Gott med färska bär:)
/ Anna

Desiree said...

Taina, jag haller helt med dig om att ca 25 ar helt perfekt. Skont att ni slipper varsta hettan I Simpan och far njuta av att bada istallet.
Kramar!

Anna, jag forstar dig helt fullt ocksa. Denna sommar ni haft I Sverige har verkligen inte varit kul. Jag hoppas att augusti kanske kan bjuda er pa lite batter vader.
Kramar!

Anne-Marie said...

Härligt med litet svalare väder hos er nu.
Vi skall få en intensiv hetta igen med mellan +35-40. Känns onekligen litet tjatigt faktiskt. Och givetvis inget regn.
Ni har så många internationella vänner vilket måste vara väldigt trevligt.
Visst är man beroende av elen. Alltför mycket ibland.
Kram!

Desiree said...

Anne-Marie, ja superskont faktiskt. Ser ut som om lite av varmen kommer tillbaka nasta vecka,helt ok det med. Jobbigt igen med dessa heta temperaturer som kommer till er. Man ar sa himla beroende av det moderna samhallet att man inte fattar det forrans det blir stromavbrott eller nagot annat. Ha en bra dag.
kram!

Eleonor i Nashville said...

Vad skont att graderna har sjunkit. Jag har inte haft langarmat sen april? Fan vet inte ens hur det kanns langre haha. Jag ar en san dar som alskar hosten och kylan. En langarmad troja med halsduk och rod nasa ar en favo haha :) Langtar tills dess!!!

Desiree said...

Eleonor, hi hi precis så kände jag när jag satte på mig min cardigan i lördags. Förstår att du längtar till hösten då det är en skön och mild period i Södern. Höst och vår brukar vara skönast och vackrast.
Kram!