Tuesday, September 1, 2015

Sista helgen i augusti

Värmebölja igen. Helgen har vacker men varm. Temperaturer mellan 30 och 35 grader. Igår fortsatte värmen. Jobbigt att jobba i sådan värme. Kände hur jag höll på att smälta bort och fick huvudvärk på kontoret i går eftermiddag. Idag är det bättre. Svalare och regn. Riktigt skönt. Idag ar det 22 istallet for 33 grader. Det funkar mycket battre for mig.



Helgen ägnades åt goda vänner, god mat och goda viner. En av mina bästa vänner har flyttat hem till Svedala igen. Men väldigt glad att Frida och jag fick en hel sista helg ihop eftersom hon bodde hemma hos oss då hon lämnat nycklarna till sin lägenhet i fredags. Frida hade med sig många goda viner hon inte fick med sig i flytten som vi avnjöt tillsammans på lördag kväll tillsammans med C och Fridas pojkvän Fredrik som kommit ner för att hjälpa henne med det sista med flytten. Vädret bjöd på en perfekt grillkväll.

Min pasta Vongole som jag fick da vi gick ut I fredags.

C kom hem i lördags och han var naturligtvis både saknad och varmt efterlängtad efter en hel vecka. Han kom hem hel och välbehållen förutom lite rivsår på smalbenen. Han fick packa upp väskan för att packa den igen. Jobb möte i Frankfurt fram tills sent onsdagkväll. Då han kommer hem på onsdag får han packa upp för att återigen packa eftersom vi flyger till Spanien på torsdag för lite efterlängtad semester.

Jag var på utomhusbio i fredags och såg filmen Kelly och Cal med Juliette Lewis. Helt ok men ingen superhöjdare. 

3 comments:

eastcoastmom said...

Ja temperatur över 30 är för varmt för mig... Tyvärr har vi värmebölja här nu...

Charlotta Ljungblad said...

Wiii, vad kul att ni ska till Spanien! Vilket område ska ni till? KRAM!

Desiree said...

Eastcoastmom, mina fulla sympatier för dig i värmeböljan. Jag tycker det blir jobbigt när det kryper över 30 strecken speciellt som vi inte har någon AC på jobbet. Mitt kontor blev som rena rama bastun. Gick hem lite tidigare då jag kände mig matt och hade fått rejäl huvudvärk. Hoppas det snart blir mindre varmt och fuktigt hos er.
Kramar!

Charlotta, vi sticker iväg till nordöstra Spanien.
Kramar!