Thursday, April 21, 2016

Bäst just nu

Bästa tiden är just nu. Senaste dagarna har vi haft helt fantastiskt vårväder i Basel med ca 15-17 grader och sol. Känns så perfekt och lagom. Friska och lite kalla morgnar och på eftermiddagen kan man lätt gå utan jacka och njuta. Det är så vackert just nu också med allt som blommar och knoppas. Men tyvärr ser prognosen för helgens väder sämre ut. Planen är att grill på lördag hos kompisar men vi får väl se om det blir möjlighet till grill eller inte. Men träffas gör vi iallafall.

Bjuder på några fler vår och blom bilder från Holland. Några riktigt fina bilder som C tog.

Så fint när de vita tulpanerna speglas i den klara vattenytan.



Extra stolt eftersom jag under denna resa klarade mig med bara en liten ryggsäck. Varje gång jag packar försöker jag bli liiite bättre och inte packa för mycket. Denna gången var precis lagom. Medan vi gick runt i tulpanparken så fick vi ha packningen med oss eftersom vi skulle byta hotell. De få förvaringsboxar som fanns var slut. Det blev till att gå runt och bära sin packning hela dagen.


Tänk vilka färger det måste vara sett från luften då man flyger ovanför detta område. Som ett stort färggrant lapptäcke.



C's version av förvånad, lätt chockad selfie.


Så där ja, bättre med ett leende.


Hej hej från oss två i tulpanlandet.


5 comments:

Annika said...

Så fina bilder!
OCH dessa blommor.
Hey, så bra att packa lätt. Det är en konst.
OCH jag säger bara, bra jobbat!!
Portättbilden av dig är SÅ jättefin!
Kramar!

Annika said...

Fint med tulpan-selfies. C är ju också en duktig fotograf kan man konstatera :) .
Överhuvudtaget var det väldigt vackra bilder från Holland ni fick med er hem. Hur är maten där i allmänhet (jag har lite fördomar mot holländsk mat)?
Kram

Anne said...

Vilken jättesöt par-selfie ni fick till. Bra selfie är svårare få till än man tror, hehe eller så är det bara jag som inte tränat tillräckligt.
Det måste vara jättecoolt se från luften, alla färgerna som bara breder ut sig.
Tycker du förresten alla var bra på engelska i Holland? Brukar inte Holland ofta nämnas som ett av de länder som är bäst på engelska.Jag har inte varit i Amsterdam men minns Hollandbesök för många år sedan med att de var bra på engelska.
Kram!

eastcoastmom said...

Underbara färger! Och du ska vara stolt att du kan packa lätt, jag försöker också, blir bättre och bättre.

Desiree said...

Annika, tack så mycket. Jag känner mig lite stolt som klarade att packa så lätt. Hoppas jag lyckas med det igen. Ha en underbar dag.
Kram!

Annika, tack jag håller med om att Calle lyckades ta riktigt fina bilder. Holländarna är väl inte direkt kända för sitt kök. För oss blev det franskt första kvällen och andra kvällen mer internationellt så jag har svårt att säga. En av deras poppis street foods som man såg att folk verkligen åt vart man än gick är "pommes med mayo" pommfritt och majonäs. Inget jag är sugen på att prova. Men detta åt folk i papperstrutar och gick runt med. Jag vet inte om jag kan ta bort dina fördomar ;-)
Kram!

Anne, du har rätt i att Holländarna är duktiga på engelska. Det var inga som helst problem att fråga vem som helst om vägbeskrivningar och sådant. Det är skönt, lätt land att resa runt i. Kul att du gillade våra selfies.
Kram!

Eastcoastmom, ja sååå fint. Jag försöker bli bättre med packningen som sagt. Så himla skönt om man klarar sig med mindre. Försöker också öva lite extra eftersom vi ska vandra lite mer seriöst i Alperna i sommar och varje gram man packar med sig kommer att vara av betydelse.
Kram!